Perşembe, Ekim 23, 2014

Textual description of firstImageUrl

24 Kasım İle İlgili Şiirler, 24 Kasım Öğretmenler Günü İle İlgili Yazı, 24 Kasım Öğretmenler Günü

24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ ŞİİR, YAZI, RESİM
24 kasım anlam ve önemi yazı, 24 kasım ile iligli şiir, öğretmenler günü şiirleri, 24 kasım konulu kompozisyon, 24 kasım konulu yazı, 24 kasım öğretmenler günü ile ilgili kompozisyon örneği, 24  kasım öğretmenler günü ile ilgili resim, 24 kasım  ile ilgili fotoğraf, öğretmenler günü şiirleri, öğretmenler günü ile ilgili şiir, 24 kasımda ne oldu,  24 kasım tören şiir, öğretmenler günü 24 kasım 

Bildiğiniz gibi 24 kasım öğretmenler günü. Her yıl 24 kasımda kutlanan öğretmenler günü bu yıl  Pazartesi günü kutlanacak. 24 Kasım nedeni ile okullarda Öğretmenler günü törenleri düzenlenecek, şiirler okunacak. Biz de e-blogu olarak Öğretmenler gününde öğrencilerin 24 kasım törenlerinde okuması için öğretmen şiirlerini derledik. Ayrıca Öğretmen ve 24 kasım ile ilgili kompozisyon ve öpretmenler günü fotoğraflarını bir araya getirdik. Yazımızın devamında öğretmenler günü şiir, yazı ve resimlerini bulabilirsiniz...

24 Kasım Öğretmenler Günü İle İlgili Şiirleri

24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ
A'dan başlar aydınlık,
Bir taş koyar bütün yapılarda temele öğretmen.
Soluğudur düşüncenin buğdaydan yalaza dek
Yeryüzünde ne varsa ondan gelmedir,
Yeryüzü ile el ele öğretmen

Göz gözdür o, uzakları görürüz
Ağızdır o, türkü söyleriz haykırırız günlerden.
Ulaşırız erdem üstüne, gelecekler üstüne biz hep
Çizer büyük değirmisini
Uç olur da gergele öğretmen.

Hey hey, burası bir dağ köyü, kurda kuşa

Bırakılmış göğün kıyısına bırakılmış
83 toprak ev, 83 acı duman,
Çoluğuyla, çocuğuyla 415 karanlık
Kurtulacağız, el ayak kurtulacağız,
Bir okul yapıla, bir gele öğretmen.

Bir ışık, bir ışık daha,
Gecelerin içindeki ejderlerle dövüşür
Nice istemeseler de, nice önleseler de,
Uyandırır toplumunu
İyiye, doğruya, güzele öğretmen.

Fazıl Hüsnü DAĞLARCA
***
BEN BİR ÖĞRETMENİM

Ben bir öğretmenim
Sevgiyi, sevmeyi öğretirim çocuklarıma,
Kini, öfkeyi nefreti değil.

Ben bir öğretmenim
Dostluğu, kardeşliği öğretirim çocuklarıma
Dövüşü, kavgayı, savaşı değil.

Ben bir öğretmenim
Okumayı, yazmayı, küçükleri korumayı
Konuşmayı dinlemeyi, büyükleri saymayı
Öğretirim çocuklarıma.

Ben bir öğretmenim
Sevgiyle, bilgiyle sularım çiçeklerimi
Ve bu güzel çiçeklere
Cumhuriyeti kuran Atatürk'ü öğretirim.

Ben bir öğretmenim
Ve öğretirim çocuklarıma
Ülküm vatanı yüceltmektir.

Ben bir öğretmenim
Çiçektir diyemem çocuklarıma
Çiçeklerden güzeldir bütün çocuklar,
Ve öğreteceğim çocuklarıma
İyilikten güzellikten yana ne varsa.

Ahmet YÜCEL
***
ÇOCUKLARIM

Yoklama defterlerinden öğrenmedim sizi ,
Benim haylaz çocuklarım !
Sınıfın en devamsızını
Bir sinema dönüşü tanıdım;
Koltuğunda satılmamış gazeteler?

Dumanlı bir salonda
Kendime göre karşılarken akşamı,
Nane şekeri uzattı en tembeliniz?
Götürmek istedi küfesinde
Elimdeki ıspanak demetini
En dalgını sınıfın!

İsterken adam olmanızı
Çoğunuz semtine uğramaz oldu mektebin
Palto, ayakkabı yüzünden .

Kiminiz limon satar Balıkpazarında
Kiminiz tahtakalede çaycılık eder.
Biz inceleye duralım aç tavuk hesabı,
Tereyağındaki vitamini
Ve kalorisini taze yumurtanın!

Karşılıklı neler öğrenmedik sınıfta ,
Çevresini ölçtük dünyanın,
Hesapladık yıldızların uzaklığını
Orta Asyadan konuştuk laf kıtlığında .

Neler düşünmedik birlikte
Burnumuzun dibindekini görmeden
Bulutlara mı karışmadık?
Hazan rüzgarında dökülmüş
Hasta yapraklara mı üzülmedik?
Serçelere mi acımadık, kış günlerinde...
Kendimizi unutarak !

Rıfat ILGAZ
***
KÖY ÖĞRETMENLERİ

Yurdumuz uçsuz bucaksız
Gökte yıldız kadar köylerimiz var
Ama uzak ama harap ama garipsi
Alın benim gönlümden de o kadar

Uçsuz bucaksız köylerimizde kuşlar gibi
Her sabah çocuklar size uçar
Ama küçük, ama büyüyen, ama güleç
Alın benim gönlümden de o kadar

Siz kara göklerin yıldızları
Işıtın yurdumuzu sabaha kadar
Ama düşe kalka, ama yiğit, ama umutlu
Alın benim gönlümden de o kadar...

Cahit KÜLEBİ 
***
ÖĞRETMENİN DÜŞÜ 

Mavi bir ışık yandı gözlerimde
Gökyüzü öyle yakın
Çocuklar doğacak çocuklarım
Ve öyle yağmur ki toprak koklarsın
Ellerim bütün hayvanlar âlemi
Hangi ağacı çalsam açıyor
Uzaylar uslu
Yönlerim yörük

Mavi kalemle yordum bu düşü
Su resimleriyle öğrencilerin
Göğerttik bozkırın sarı defterini
Şu yoncalar yurttaşlık bilgisi
Geçen gün okudum söğütlerin tarihini
Bir çiğdem var onlar kadar yiğit
Şu bey şu eşek şu yaban şu işçi arı
Biz beş sınıfta kaldırdık bütün sınıfları

Korkuluklar ektiği kargaları biçsin
Sevginin de kendi planları var
Beş yılları yıldızları dokuz ayları
İlerde yarım kalmış bir okulun duvarı
Duvarcı diyor varım diyorum ben de
Gitsin bütün okumuş filler gülistana
Ben Türküm bu bozkırda çalışmaya geldim.
http://e-blogu.blogspot.com.tr
Can YÜCEL 
***
ANA GİBİ, BABA GİBİ

Öğretmenim bilir misin
Seni nasıl sevdiğimi?
Sorsan bana nerde yerin
Gösteririm ben kalbimi

Ana değil, ana gibi;
Baba değil, baba gibi
Öğretmenim ben de sevgin
Can içinde bir can gibi...

Hüseyin DÜZBASAN
***
ÖĞRETMENİME

Kalem, silgi, defter
Sen yoksan neye yarar.
Küçücük parmaklarım,
Nasıl harfleri arar.

Senden hiç ayrılamam,
Ailem gibisin benim.
Öğretmenler gününde,
Çokça öpülsün ellerin.

Birkan SOYLU
***
SEVGİLİ ÖĞRETMENİM

Sevgisinin sonu yok,
Kalbinin şefkati çok,
Gönlü büyük, gözü tok,
Sevgili öğretmenim.

Bilgisi ışık saçar,
Sözleri gönül açar,
Ruhum sevinçen uçar,
Sevgili öğretmenim.

Bekliyoruz yolunu,
Sardık sağla solunu,
Uzat bize kolunu
Sevgili öğretmenim.

Toplandık dizi, dizi,
Sev, okşa hepimizi,
Sensin okutan bizi,
Sevgili öğretmenim.

Doğru yol gösterirsin,
Okutur, eğitirsin,
Bize bilgi verirsin,
Sevgili öğretmenim.

Seni candan severiz,
Saygı duyar överiz,
Ellerinden öperiz,
Sevgili öğretmenim!..

Ali Osman ATAK

24 Kasım Öğretmenler Günü Anlam ve Önemi İle İlgili Yazı:

1981 yılından bu yana her yıl 24 kasım öğretmenler günü olarak kutlanır. 24 Kasım 1928, Türkiye Cumhuriyeti devletininin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün "Millet Mektepleri’nin Başöğretmenliği"ni kabul ettiği gündür. Bakanlar Kurulu, Mustafa Kemal Atatürk’e "Millet Mektepleri Başöğretmenliği" ünvanını 11 Kasım 1928’de yaptığı toplantıda vermiş ve bu ünvan, 24 Kasım’da Millet Mektepleri Talimatnamesi'nin yayınlanması ile resmileşmişti. Atatürk'ün 100. doğum yıl dönümü olan 1981 yılında onun "başöğretmen" oluşunun yıldönümlerinde ülke çapında Öğretmenler Günü kutlanmasına karar verildi. Öğretmenler Günü ile ilgili kutlamalar, 26 Kasım 1992’de Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren Öğretmenler Günü Kutlama Yönetmeliği çerçevesinde gerçekleşir. http://e-blogu.blogspot.com.tr

24 Kasım Öğretmenler Günü İle İlgili Fotoğraf, Resim

öğretmenler günü şiirleri, öğretmenler günü neden 24 kasımda kutlanır, 24 kasım anlam ve önemi,24 kasım öğretmenler günü, 24 kasım siirleri, 24 kasim siiri, 24 kasim ogretmenler gunu siiri, 24 kasımla ilgili şiirleri, öğretmnler günü fotoğrafları, 24 kasım öğretmenler günü kapak resimleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuza gelecek cevabı takip etmek için Beni bilgilendir kutucuğuna tıklayabilirsiniz.